ZERWAŁY SIĘ ŁAŃCUCHY SŁUŻĄCE DO PODNOSZENIA MOSTU ZWODZĄCEGO ,KTÓREGO DŁUGOŚĆ WYNOSI 5m. KOŃCE TYCH ŁAŃCUCHÓW BYŁY PRZYMOCOWANE DO MURU OBRONNEGO NA WYSOKOŚCI 6m . CZY 2 NOWE ŁAŃCUCHY O DŁ. 7,8m wystarczą na wymianę?



POMOCY!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T17:06:30+02:00
To jest pytanie o trójkąt Pitagorasa. Przyprostokątne to długość mostu i wysokość muru.
Zatem potrzeba: l = √(5²+6²) łańcucha.
l= √(25+36) ≈ 7,81

A więc łańcuchy o długości 7,8m będą za krótkie.
2009-09-07T18:11:26+02:00