Odpowiedzi

2009-12-11T20:20:16+01:00
Witam!
Niedokrwistość aplastyczna: hemotoliczna oraz z niedoborem pokarmów
Zaburzenia krzepnięcia,plamice i skazy krwotoczne

Anemia- słabość,brak apetytu,znudzenie,zmęczenia,kłopoty z zaśnięciem, podatność na łamanie paznokci, ból kości, szczególnie okostnej, słaba odporność, brak wytrzymałości fizycznej, zaburzenia koncentracji, brak krzepnięcia przy skaleczeniach.

Nowotwory ukł. krążenia, np: leukemia,białaczka( wzrost białych krwinek w całym organiźmie)

Czerwienica- obj. jak w anemii
Zwłoknienie szpiku,
Nadpłytkowość samoistna
Hemofilia

Obj. jak w anemii
pzdr. liczę na naj:)

3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T20:44:44+01:00
Anemia objawia się znacznym obniżeniem stężenia hemoglobiny, hematokrytu bądź ilości erytrocytów we krwi. Stężenie hemoglobiny wskazujące na anemię wynosi u mężczyzn poniżej 13,5 g/dl, a u kobiet mniej niż 12,0 g/dl

Hemofilia - krwawienia podskórne, wylewy do mięśni,
nawracające wylewy do dużych stawów: obrzęk, ucieplenie, ograniczenie ruchomości, bolesność, zniszczenie struktury stawu, krwawienia z błony śluzowej jamy ustnej i nosa, krwioplucie około infekcyjne u niemowląt i małych dzieci wylewy na głowie

Białaczka jest złośliwym nowotworem układu krwiotwórczego, który charakteryzuje się niekontrolowanym rozmnażaniem się białych krwinek i ich nagromadzeniem w szpiku, śledzionie, wątrobie, węzłach limfatycznych oraz we krwi obwodowej.
Objawami białaczki moga być:
- długo utrzymujące się osłabienie, senność i bladość, duszność
- częste krwawienia z nosa i dziąseł
- objawy przedłużonego krzepnięcia krwi
- gorączka, poty nocne
- utrata łaknienia
- siniaki powstające bez wyraźnych przyczyn
- powiększone węzły chłonne
3 3 3