W kredensie stoją 24 dzbany, w tym 8 z nich jest pustych, 11 napełnionych do połowy, a 5 pełnych miodu. Podziel miód i dzbany między 3 braci, tak aby kazdy z nich otrzymał 8 dzbanów z jednakową zawartością w nich miodu. ( nie przelewać miodu z dzbana do dzbana)

2

Odpowiedzi

2009-12-11T21:12:00+01:00
1 brat 1p 2poł 3poł 2 pus
8 pustych
2 brat 1p 1p 3 pol 3 puste
11-2 =9
9 : 3 =3
3 brat 1p 1 p 3pol 3 pouste
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:13:17+01:00
8 pustych dzbanow (0)
11 po 1/2 dzbana
5 po całym dzbanie (1)
Mozemy przyjąc że wspólna miarą jest 1/2 (oprócz pustych)
11*1/2 = 11/2
5*2/2 = 10/2
11/2 + 10/2 = 21/2
Dzielimy to przez 3 (trzech braci)
21/2 : 3 = 7/2 tyle miodu ma dostać każdy brat i 8 dzbanów.
I brat dostanie 3 puste, 2 pełne i 3 po 1/2
3*0 + 2*1 + 3*1/2 = 7/2 miód
dzbany: 3+2+3=8
II brat: 2 puste, 1pełny i 5 po 1/2
2*0 + 1*1 + 5*1/2 = 7/2 ilośc miodu
dzbany: 2+1 +5 =8
III brat: 3 puste, 2 pełne i 3 po 1/2
3*0 + 2*1 + 3*1/2 = 7/2 ilośc miodu
dzbany: 3+2+3 =8
1 3 1