Pan Kowalski chce ulokować wygraną w kwocie 50 000.Warunki oferowane przez banki dla lokat dwu letnich są następujące :

Bank A-5,9% rocznie z miesięczną kapitalizacją odsetek

Bank B-5,5% rocznie z kwartalną kapitalizacją odsetek

Bank C-5,8% rocznie z półroczną kapitalizacją odsetek

Wykonując obliczenia sprawdź ,oferta którego z tych banków będzie najkorzystniejsza dla pana Kowalskiego

2

Odpowiedzi

2009-12-11T21:19:32+01:00
K0= 50000
bank A kn=k0(1+p%)^n
n=12
kn=50000(1+0,059)^12
kn=50000(1,059)^12
kn=99476,73 po roku
bank B
n=4
kn=50000(1+0,055)^4
kn=50000(1,055)^4
kn=61941,23
bank C
n=2
kn=50000(1+0,058)^2
kn=50000(1,058)^2
kn=55968,2
najkorzystkiejszy to bank A
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:20:36+01:00
BAnk A ;
1 miesiąc - 52950
2 miesiąc- 53124,05
3 miesiąc - 53134,31895
4 miesiąc - ok. 54184zł
Bank C
1 kwartał - 52750 zł

Bank A
1 pół roku 52900
Odp. BArdziej opłaca się Bank A

( Gdyż tam kwota szybciej rośnie , )