Podróżnicy Stwierdzili że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe to zapasy wystarczą im na 10 dni. Oblicz na ile dni starczą im te zapasy jeśli racje żywnościowe zostaną zmniejszone o ⅙. Zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

2009-12-11T21:03:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Pełne racje - 10 dni
5/6 racji --x dni

5/6x=10
x=10:5/6
x=10*6/5
x=12 dni
36 3 36
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:14:12+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
To proste jak zostaną zmniejszone o 1/6 to zostaje 5/6 i 10 trzeba podzielić na 5/6 a łatwiej będzie pomnożyć przez odwrotność czyli przez 6/5 i wychodzi 60/5 a to się równa 12

10 : 5/6 = 10*6/5 = 60/5 = 12

37 4 37