TŁUMACZENIE WIERSZA


Spieszmy się
Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą
zostaną po nich buty i telefon głuchy
tylko to, co nieważne jak krowa się wlecze
najważniejsze tak prędkie, że nagle się staje
potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
jak czystość urodzona najprościej z rozpaczy
kiedy myślimy o kimś zostając bez niego
Nie bądź pewny, że czas masz, bo pewność niepewna
zabiera nam wrażliwość tak jak każde szczęście
przychodzi jednocześnie jak patos i humor
jak dwie namiętności wciąż słabsze od jednej
tak szybko stad odchodzą jak drozd milkną w lipcu
jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
żeby widzieć naprawdę zamykają oczy
chociaż większym ryzykiem rodzić się nie umierać
kochamy wciąż za mało i stale za późno
Nie pisz o tym zbyt często lecz pisz raz na zawsze
a będziesz tak jak delfin łagodny i mocny
Spieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
i ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą
i nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości
czy pierwsza jest ostatnią czy ostatnia pierwszą

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • zntt
  • Początkujący
2009-12-11T22:49:55+01:00
W wierszu pt. „ Spieszmy się” Jana Twardowskiego , poeta porusza bardzo ważny temat przemijania ludzkiego życia . Śmierć jest ukazana z perspektywy ludzi, którzy żegnają kogoś bliskiego, którym po ukochanej osobie zostaje jedynie para butów i cała masa wspomnień. przejmujący jest apel autora: „Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą "
;)
2 4 2
2009-12-11T23:00:30+01:00
Wiersz, który jest autorstwa księdza Jana Twardowskiego jest nastroju smutnego.
Opisuje on ciąg ludzkiego zycie.
Przekazuje nam wiadomość o tym, abysmy kochali ludźmi takimi , jakimi są.
2 1 2