Odpowiedzi

2009-12-11T22:37:21+01:00
H=17 cm
hpod=1cm

Ppod=1/2(a+b)h
Ppod=6 cm²

Vgr= Ppod×H
Vgr=102 cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:47:32+01:00
V=Pp × H - bjętość graniastosłupa
Pp= ½ (a+b) × h

Trapez:
I podstawa 5 cm
II podstawa 7 cm

nie mamy 'h'
Wiedząc że kat przy podstawie jest rowny 45⁰
mozemy obliczyc 'h'
II podstawa - I podstawa = 2
i mamy kat 45 ⁰
i z kwadratu mozemy obliczyc ze h =1

i podstawiamy do wzoru
Pp=½(5+7)×1
Pp=6

H 7 z kolei liczba pierwsza czyli 17

V=Pp × H
V=6 × 17
V=102 cm³