Odpowiedzi

2009-12-11T21:15:53+01:00
Czasteczka elementarna obdarzona ladunkiem dodatnim to proton i posiada mase 1 unit
liczba masowa to suma protonow i elektronow w jadrze
nautrony to czastka elementarna elektrycznie obojetna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:20:31+01:00
Cząsteczka elementarna obdarzona ładunkiem dodatnim to proton i posiada masę jednego unita (1u). Liczba masowa to wartość opisująca liczbę nukleonów (protonów i neutronów) w jądrze atomu. Neutrony to cząsteczki elementarne obdarzone ładunkiem obojętnym (zerowym), mają masę 1u i znajdują się w jądrze atomowym.

Serdecznie pozdrawiam :* :)