Oblicz sprytnie:
a)27(pomnożyć)3(do 9potegi):3(do 10potęgi)=
b)125(pomnożyć)5(do 7potegi):5(do 9potegi)=
c)64(pomnożyć)2(do 9potegi):2(do 10potęgi)=
*słowo pomnożyć-oznacza pomnożyć
*prosze potegi pisać tak jak ja słownie ;)dziekuje wam

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T17:19:28+02:00
A)27(pomnożyć)3(do 9potegi):3(do 10potęgi)=3(do 3 potęgi)(pomnożyć)3(do 9 potęgi):3(do 10 potęgi)=3(do 12 potęgi):3(do 10 potęgi)=3(do 2 potęgi)=9
b)125(pomnożyć)5(do 7potegi):5(do 9potegi)=5(do 3 potęgi)(pomnożyć)5(do 7 potęgi):5(do 9 potęgi)=5(do 10 potęgi):5(do 9 potęgi)=5
c) 64(pomnożyć)2(do 9potegi):2(do 10potęgi)=2(do 6 potęgi)(pomnożyć 2(do 9 potęgi):2(do 10 potęgi)=2(do 15 potęgi):2(do 10 potęgi)=2(do 5 potęgi)=32
1 5 1
2009-09-07T17:21:17+02:00
A)27(pomnożyć)3(do 9potegi):3(do 10potęgi)=3 do potęgi trzeciej razy 3 do potęgi dziewiątej podzielić przez 3 do potęgi 10=3 do potęgi 2=9

b)125(pomnożyć)5(do 7potegi):5(do 9potegi)=5 do potęgi trzeciej razy 5 do potęgi siódmej podzielić przez 5 do potęgi dziewiątej=5 do potęgi pierwszej=5

c)64(pomnożyć)2(do 9potegi):2(do 10potęgi)=2 do potęgi 6 razy 2 do potęgi 9 podzielić przez 2 do potęgi 10=2 do potęgi 5=32
1 1 1
2009-09-07T17:25:44+02:00
A) 27(pomnożyć)3(do 9potegi):3(do 10potęgi)= 27(pomnożyć) 3 (do -1potęgi)= 27(pomnożyć)1/3= 9
b)125(pomnożyć)5(do 7potegi):5(do 9potegi)=125(pomnożyć) 5 (do -2potęgi)=125(pomnożyć)1/25=5
c)64(pomnożyć)2(do 9potegi):2(do 10potęgi)= 64(pomnożyć)2 (do -1potęgi)= 64 (pomnożyć) 1/2=32