Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:38:33+01:00
2Na + H2SO4 -> Na2SO4 + H2
2NaOH + H2SO4 -> Na2SO4 + 2H2O
2NaOH + SO3 -> Na2SO4 + H2O
2009-12-11T21:39:55+01:00
2NaOH+H2SO4 -Na2SO4+2H2O

2Na+H2SO4 -Na2SO4+H2

2NaOH+SO3 -Na2SO4+H2O
2009-12-11T21:43:15+01:00
A) 2Na + H2SO4 -> Na2SO4 + H2;
(aktywny metal + kwas --> sól + wodór)
b) 2NaOH + H2SO4 -> Na2SO4 + 2H2O
(kwas + zasada --> sól + woda)
c) 2NaOH + SO3 -> Na2SO4 + H2O
(wodorotlenek + tlenek niemetalu --> sól + woda)

---

Liczę na status najlepszego rozwiązania. Pozdrawiam! :)