Odpowiedzi

2009-12-11T21:50:14+01:00
Masa roztworu = 800g
stężenie procentowe roztworu = 2%
Cp = masa substancji / masa roztworu x 100%
--> masa substancji = Cp x masa roztworu / 100%
masa substancji = 2% x 800g / 100% = 16g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T21:50:37+01:00
Mr=800g
Cp=2%

Cp=ms/mr*100%
ms=(Cp*mr)/100%

ms=(2%*800g):100%=16g
2009-12-11T21:50:34+01:00
Dane:
mr-800 g
Cp-2%

Szukane:
ms-?

ms=Cp*mr/100%
ms=-2% * 800g / 100 %
ms=16 g