Zad.1 Oblicz na jakiej wysokości będzie widoczne Słońce w Miastku (17 E,54 N) w momencie górowania w dniu przesilenia letniego. Po której stronie nieba będzie widoczne Słońce w momencie górowania?

Zad.2 Oblicz szerokość geograficzną miejsc w których Słońce będzie widoczne w momencie górowania w dniu przesilenia letniego na tej samej wysokości co w Miastku, ale po przeciwnej stronie nieba.

Do zadań użyj wzoru:

h=90°-φ+23 st.27'

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T22:02:14+01:00
Zad.1
h = 90°- φ +23°27'
φ = 54°
h = 90°- 54° +23°27'
h = 69°27&'

Zad.2
h = 90°- φ - 23°27' | +φ - h
φ = 90°- h - 23°27'
h = 69°27'
φ = 90° - 69°27' - 23°27'
φ = 7°06'
Miejsce (17 E, 7°06' S)
2009-12-11T22:03:14+01:00
Http://www.forum.geozone.pl/gorowanie-slonca-t-1270.html

tu są odpowiedzi na te zadania i jest wszystko wytłumaczone ;P ...pozdro ;]