Odpowiedzi

2009-12-11T21:55:53+01:00
P=F/S to wzor na cisnienie. Pod F moze byc podstawione Fc = mg, gdy liczysz na przykład jakim ciśnieniem działasz na ziemie.

Fc to siła cieżkosci czyli siłą z jaką ciało jest przyciagane przez np ziemie :D
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:04:17+01:00
P=F/S stosujemy wtedy ,gdy chcemy obliczyć ciśnienie i mamy podane F i S , gdzie F to siła , a S to powierzchnia .
np. Oblicz jakie ciśnienie będzie wywierał kamień z siła 50 N na powierzchnię 10 m2.
p=f/s p= 50/10= 5Pa

Fc=m*g wzór na siłę ciężkości m to masa,a g to przyśpieszenie ziemskie ( 10m/s2 ).
np. Statek waży 100 00 kN ile wody wypiera
Fw=Fc=100 000 kN
m*g=100 000 000 N / : 10 m/s2
m=10000000kg
3 3 3