Odpowiedzi

2009-12-11T21:58:37+01:00
Zalęzy o którego chodzi. był na przykład filip II macedoński - król macedonii; albo cesarz rzymski. wejdź sobie na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Filip_II
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:06:41+01:00

Filip II (1527-1598), syn Karola V i Izabeli portugalskiej. W latach 1543-1546 z ramienia ojca regent Hiszpanii. W okresie 1554-1555, po małżeństwie z Marią I Tudor, przebywał w Anglii, wpływając bezpośrednio na politykę królowej i przyczyniając się do uznania przez parlament zwierzchności papieża nad kościołem w Anglii. W 1555 otrzymał od ojca Niderlandy i tam spędził pierwsze lata swojego panowania, do 1559.

Fanatyk religijny, używał hiszpańskich sił zbrojnych do walki z protestantyzmem w kraju i za granicą, przewodząc kontrreformacji w Europie Zachodniej. Przy pomocy jezuitów i inkwizycji tępił każdą opozycję przeciw sobie i Kościołowi, zarówno w Hiszpanii, jak i w Portugalii, którą zmusił do przyznania sobie korony w 1580.
3 3 3