Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:14:39+01:00
-Sokrates,Platon i Arystotles
-geografia,matematyka,fizyka
-Ptolemeusz
(Sorki ale więcej niewiem :( )
17 2 17
2009-12-11T22:20:43+01:00
FILOZOFIA
Tales z Miletu - uważał, że świat wyłonił się wody.

Heraklit z Efezu- uważał, że podstawą wszechświata jest ogień (Pantarej)

Demokryt z Abdery- uważał, że świat składa się z niepodzielnych cząsteczek atomu.

Sokrates - "Wiem, że nic nie wiem"

Platon- założyciel szkoły dla filozofów - Akademii Platońskiej, uważał, że rzeczywistość to świat idei, czyli doskonałość i niezmiennych wzorów, to jest dobro , pięno, prawda.

Arystoteles - założyciel szkoły dla filozofów (Liceum)
twórca "złotego środka" i logiki.

MATEMATYCY
Tales z Miletu - średnica dzieli koło na pół.

Pitagoras - twierdzenie długości boku trójkąta prostokątnego.

Euklides- twórca podręcznika do geometrii - "Elementy"


GEOGRAFOWIE
Ptolemeusz - mapa świata, i twierdzenie, że Ziemia jest kulą.

HISTOGRAFICY
Herodot - napisał "Dzieje" ( o wojnach grecko perskich)

Tukitydes - autor "Wojny peloponeskiej"

Archimedes - wynalazca śruby wodnej, klepsydry , machin wojennej i liczby "pi"

pozdrawiam :D
15 3 15