Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:25:00+01:00
V= 5 m/s
ciężar = 700 N
ponieważ pęd oblicza się ze wzoru p = m * v musimy znać masę którą obliczamy
ciężar oblicza się mnożąc masę i grawitację wynoszącą 10kg/N
a więc masa wychodzi 70 kg, bo
700N : 10 kg/N = 70 kg

teraz obliczamy pęd
p = m * v
p = 70 kg * 5 m/s = 350 kg m/s
5 4 5
2009-12-11T22:38:22+01:00
Dane:
Qk (ciężar Konrada) = 700 N = 700kgm/s²
ms (masa sanek) = 10 kg
vk (prędkość Konrada) = 5 m/s

Szukane:
p (pęd układu / Konrad z sankami/) = ?

Najpierw musimy obliczyc masę Konrada
m = Q/g
g (przyśpieszenie grawitacyjne / stała grawitacji dla Ziemi wynosi ok. 9,81m/s²) = ok. 10m/s²
m = 700kgm/s² /10m/s² = 70kg

korzystamy z zasady zachowania pędu
mamy:
pk (pęd Konrada przed skokiem)
ps (pęd sanek przed skokiem)
pu (pęd układu po skoku)

pk+ps = pu
(pęd Konrada przed skokiem równy jest pędowi układu po skoku)
p=mv
mk*vk+ms*vs = (mk+ms)*v
ps = 0 (sanki przed skokiem są nieruchome), więc:
mk*vk = (mk+ms)*v

Teraz obliczamy prędkość układu (Konrada z sankami po skoku)
v = mk*vk / mk+ms = 70kg*5m/s / 80kg = 350kgm/s /80kg = 4,375m/s

I możemy obliczyć pęd układu, czyli pęd sanek z Konradem:
pu = (mk+ms) * v = (70kg + 10kg) * 4,375m/s = 80kg * 4,375m/s = 350kgm/s
:)
5 4 5
2009-12-11T23:49:56+01:00
P= m*v

v= 5m/s
p= ?
F= 700 N

F=mg
m=F/g
m= 700N / 10m/s2
m= 70kg

p=m*v
p= 70kg * 5m/s
p= 350kg*m/s
6 4 6