W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. w klasie III a jest 16 chlopców i stanowią oni 50 % tej klasy, w klasie III b jest 7 chłopców i stanowią oni 25 % tej klasy, a w klasie III c jest 12 chłopców i stanowią oni 48 % tej klasy. Jaki procent uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta ? Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:16:55+01:00
Witam!
W pewnym gimnazjum są trzy klasy trzecie. w klasie III a jest 16 chlopców i stanowią oni 50 % tej klasy, w klasie III b jest 7 chłopców i stanowią oni 25 % tej klasy, a w klasie III c jest 12 chłopców i stanowią oni 48 % tej klasy. Jaki procent
uczniów klas trzecich stanowią dziewczęta ? Zapisz obliczenia.

A więc:
klasa IIIa:
16chłopców - 50% klasy, drugie 50% dziewczęta
klasa IIIb:
7 chłopców - 25% klasy , 75% dziewczęta
klasa IIIc:
12 chłopców - 48% klasy a więc dziewczęta 52%

(50% + 75% + 52%)/3 = 177/3 = 59%
Odp.: Dziewczyny stanowią 59% klas III.
pzdr. licze na naj:))
12 4 12
2009-12-11T22:17:03+01:00
Musimy policzyć liczbę chłopców i dziewcząt w każdej z klas:
3A
50% = 16, 100% = 32
chłopcy = 16 , dziewczyny = 16

3B
25% = 7
7÷25%×100% = 28 <-- cała klasa
Chłopcy = 7
Dziewczyny = klasa - chłopcy = 28 - 7 = 21

3C
12÷48%×100% = 25 <-- cała klasa
chłopcy = 12
dziewczyny = klasa - chłopcy = 25 - 12 = 13

Wszyscy uczniowie klas III = 32+28+25 = 85

Dziewczyny = 16+21+13 = 50
50 z 85 to x %
x = 50÷85×100% = 58,82% ≈ 59% <--- To procent dziewcząt w stosunku do ilosci wszystkich uczniów
5 3 5
2009-12-11T22:22:31+01:00
Klasa III a:
16chłopców - 50% klasy, 50% dziewczęta

klasa III b:
7 chłopców - 25% klasy , 75% dziewczęta

klasa III c:
12 chłopców - 48% klasy a więc dziewczęta 52%

(50% + 75% + 52%)/3 = 177/3 = 59%

Odp.: Dziewczyny klas III stanowią 59% .


^^
3 1 3