Ruch obrotowy Ziemi nazywany również______odbywa sie z________na________
Czas obrotu nazywany średnią dobą słoneczną wynosi________Wszystkie miejsca na kuli ziemskiej z wyjątkiem________geograficznych zakreślają w ciagu doby______Predkość kątowa każdego punktu na powierzchni Ziemi jest_________i wynosi______/godzinę.Prędkość liniowa zmniejsza sie wraz z oddalaniem od_________od około 1700km/godzinę do______/godzinę na_____

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:20:05+01:00
Ruch obrotowy Ziemi nazywany również ruchem wirowym odbywa sie z zachodu na wschód.
Czas obrotu nazywany średnią dobą słoneczną wynosi 23 godziny 56 minut i 4 sekundy Wszystkie miejsca na kuli ziemskiej z wyjątkiem biegunów geograficznych zakreślają w ciagu doby kręgi w płaszczyźnie prostopadłej do osi obrotu Predkość kątowa każdego punktu na powierzchni Ziemi jest jednakowa i wynosi______/godzinę.Prędkość liniowa zmniejsza sie wraz z oddalaniem od równika od około 1700km/godzinę do 0 km/h na biegunach.
4 3 4
2009-12-11T22:35:16+01:00
1) wirowym 2) z zachodu na wschod 3) 23h 56m i 4 s. 4)biegunów 5) koła równe obwodom kół równoleżników 6) jest taka sama 7)360 stopni 8 ) Prędkość liniowa punktów na powierzchni Ziemi , czyli ta mierzona wzdłuż linii zataczanych kręgów, zmniejsza się wraz z oddalaniem się od równika. 9)do 1669 km 10 ) godzine