Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T22:33:41+01:00
B] tutaj mamy juz doczynienia z drugim wzorem, h= 90*- szerokość miesjca obserwacji -23*27'.
Lecz tym razem musimy go nieco przekształcić tak, żebyśmy mogli obliczyć szerokość geograficzną, a wygląda to następująco:
szerokość geograficzna miejsca obserwacji= 90*- h- 23*27'
czyli to jest, szer= 90- 59*27'-23*27'------->8*06' szerokości geograficznej S, słoneczko góruje po połnocnej stronie nieba, ponieważ znajduje się na południe od ZR.
reasumując
a] Słońce znajduje się na wysokości 59*27' (* to stopnie a ' to minuty) i góruje po południowej stronie nieba.
b] Miejscowośc ta znajduje się na 8*06' szerokości geogr S.
nie wiem czy dobrze wieki temu to bylo
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:41:37+01:00
Φ=90°-h-23°27'
h=90° - φ -23°27'
h=90° - 54° -23°27'
h=12°33'

Odp: Słonce bedzie widoczne na wysokości 12°33' a bedzie ono widoczne po południowej stronie...

licze na naj... ;]