Odpowiedzi

2009-12-11T22:42:27+01:00
Pt=(3+2)×1 całe dzielimy przez 2

Pt=2,5
v=2,5×300=750m³
odp 750m³
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:58:44+01:00
Rów ma kształt graniastosłupa o podstawie trapezu, a więc ilość wywiezionej ziemi można obliczyć jako objętość tego granistosłupa
Vc - objętość graniastosłupa
Pi - pole podstawy graniastosłupa
H - wysokość graniastosłupa - 300 m
Vc = Pi * H
Pi = 1/2 h*(a +b )
h - wysokość trapezu - 1 m
a - jedna podstawa trapezu - 2 m
b - druga podstawa trapezu - 3 m
Pi= 1/2 * 1 m (2m +3 m) = 1/2 * 5 m kwadratowych = 2,5 m kw.
Vc = 2,5 m kw. * 300 m = 750 m sześciennych
Odp. Wywieziono 750 m sześciennych ziemi.