Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T22:41:23+01:00
Roztwór I
Cp1=20%
mr1=200g
ms1=?
Cp=ms/mr*100%
ms=(Cp*mr)/100%
ms1=(20%*200g)/100%=40g

roztwór II
mr2=200g+50g+20g=270g
ms2=40g+20g=60g
Cp2=60g/270g*100%=22,2%
2 5 2
2009-12-11T22:41:58+01:00
Cp=ms/mr*100%
ms=Cp*mr/100%

ms=40 g

mr2= 200 g+ 50 g+20 g= 270 g
ms2= 40 g+ 20 g= 60g

Cp2=60g/270g*100%
Cp2= 22,2 %
2009-12-11T23:45:29+01:00
Mr₁=200 g
Cp₁=20 %
ΔmH₂0=50 g
Δms=20 g
roztwór 1
ms=?
ms=cp×mr÷100%=20%×200g÷100%= 40 g
roztwor 2
mr₂=270 g
ms₂=20g+40g=60g
Cp₂= 60g×100%÷270g ≈ 22%

Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 22%.

napewno to zadanie zrobione jest dobrze, bo robiłam to na lekcji z moją panią od chemii :)