Małgosia co tydzień dostaje kieszonkowe: 2 zł od babci i 4 zł od rodziców, 1/5 otrzymanych pieniędzy odkłada na wycieczkę, a 2/3 reszty wydaje na czasopisma.
a) Jaką część kieszonkowego przeznacza na czasopisma?
b) Ile zaoszczędzi przez dwa tygodnie, a ile przez cztery?
c) Po ilu tygodniach jej oszczędności przekroczą 10 zł?

Jakby można było prosić z działaniami.

2

Odpowiedzi

2009-09-07T17:34:20+02:00
Małgosia co tydzień dostaje kieszonkowe: 2 zł od babci i 4 zł od rodziców, 1/5 otrzymanych pieniędzy odkłada na wycieczkę, a 2/3 reszty wydaje na czasopisma.
a) Jaką część kieszonkowego przeznacza na czasopisma?
b) Ile zaoszczędzi przez dwa tygodnie, a ile przez cztery?
c) Po ilu tygodniach jej oszczędności przekroczą 10 zł?
Suma kieszonkowego: 6 zł.
a) Na czasopisma przeznacza: (1- 1/5)*2/3 = 4/5*2/3= 6/15
b) Zaoszczędzi na wycieczkę:
po 2 tygodniach: (6zł*1/5)*2= 2,4 zł
po 4 tygodniach: (6zł*1/5)*4= 4,8 zł
c) co tydzień odkłada1,2zł więc 10zł/1,2zł = 8+1/3
A więc po 9 tygodniach jej oszczędności przekroczą 10 zl
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-07T17:38:31+02:00
A) 2+4=6
6* 1/5=1,2
6-1,2=4,8
4,8*⅔=3,2
3,2/6=8/15
Na czasopisma przeznacza 8/15 kieszonkowego.
b) 6-(1,2+3,2)=1,8
1,8*2=3,6 -przez 2 tygodnie
1,8*4=7,2 -przez 4 tygodnie
c) 10÷1,8=5,55555...≈6
Po 6 tygodniach.
25 4 25