Odpowiedzi

2009-12-11T23:21:40+01:00
1.
A)
a) błona komórkowa- jest półprzepuszczalna, tzn. przepuszcza niektóre substancje do wnętrza i na zewnątrz komórki; pełni też funkcję ochronną
b) mitochondrium- przeprowadza oddychanie komórkowe, podczas którego wytwarzana jest energia potrzebna komórkom do ich procesów życiowych
c) jądro komórkowe- pełni nadrzędną rolę w procesie rozmnażania oraz kieruje wszystkimi czynnościami życiowymi komórki
d) cytoplazma- zawiera składniki płynne oraz struktury stałe; wypełnia wnętrze komórki
B)
Komórka roślinna posiada:
- plastydy, czyli ciałka zieleni, zawierają zielony barwnik- chlorofil, przeprowadzają proces fotosyntezy;
- wakuole- zawierają sok komórkowy oraz przechowują białka, cukry, wodę oraz produkty zbędne.
Komórka zwierzęca zawiera wodniczki, które usuwają z komórki nadmiar wody wraz ze zbędnymi substancjami.
2. Niestety nic nie widzę...
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-11T23:21:55+01:00
Zad.1
1.a)błona komórkowa - ochrona przed niechcianymi związkami, wirusami i przed ubytkiem potrzebnych substancji
b)mitochondrium - miejsce gdzie zachodzą procesy uwalniania energii
c)jądro komórkowe - utrzymywanie prawidłowego funkcjonowania komórki
d)cytoplazma - miejsce gdzie zachodzi przemiana materii
2.chloroplasty - przeprowadzające fotosyntezę
wakuole - przechowujące wodę i produkty uboczne
Zad.2
1. krew
2. tkanka kostna
3. tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana szkieletowa
4. tkanka mięśniowa gładka
5. komórka nerwowa
b)kość
c)3,4
d)5