Odpowiedzi

2009-12-11T23:52:02+01:00
Ł=(alfa/360^)2pir
l=?
ł=6 √3cm
r=3cm
alfa-x
podstawiamy do wzoru na dlugosc luku:
6 √3=(x/360^)*2*3,14*3
6 √3=(x/360^)*18,84
(x/360^)=18,84/6 √3
x/360^=18,84/6 √3

z proporcji /na krzyz/:
6x √3=6782.4^
x √3=1130,4
x=376,8 √3

nie wiem, moze cos z tego obliczysz ...
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-11T23:52:35+01:00
Jeżeli cięciwa ma 6√3 i leży 3cm od środka okręgu to musisz sobie to narysować i potem od środka okrędu poprowadzić prostą do jednego z końca cięciwy i powstanie w ten sposób trójkąt prostokątny w tym okręgu żeby obliczyć długość okręgu musisz mieć promień. Trzeba cięciwe podzielić na dwa i wyjdzioe ci 3√3 i wyjdzie ci bok trójkąta drugi bok ma 3cm i jest jedną drugą najgłuższego boku czyli promienia musisz pomnożyć 3 razy 2 i wychodzi ci 6cm czyli pronień ma 6cm długość okręgu to jest
l=2 razy pi razy R
l= 2 razy 6 razy pi
l= 12 pi
3 3 3