Z JAKĄ SZYBKOŚCIĄPORUSZA SIĘ DZIEWCZYNKA SIEDZĄCA NA KARUZELI,JEŻELI PROMIEŃKRĘGU WYNOSI 20M A OKRES RUCHU WYNOSI 20 S??

.Z JAKĄ SZYBKOĄSIĄ PORUSZA SIĘ KORALIK ZAWIESZONY NA NICCE WPRAWIONY W RUCH PO OKRĘGU.DŁUGOŚĆ NITKI WYNOSI 2m. A OKRES TRWANIA RÓCHU RÓWNY JEST 10S??

2

Odpowiedzi

2009-12-12T11:03:24+01:00
1)
ω=2π/T
ω=0,312 1/s
V=ωr
V=6,24m/s

2)
ω=0,624 1/s
V=1,248 m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:36:37+01:00
1. V= 2πr/ T
r=20m
T=20 s
π≈ 22/7

V=(2*22/7*20m) / 20s = 44/7 m/s ≈ 6,29

2. V= 2πr/ T
r=2m
T=10 s
π≈ 22/7

V= (2*22/7 * 2m) / 10s = (88/7m) /10s = 44/35 m/s ≈ 1,25 m/s