Mam obliczyć pomóżcie prosze:
a)11+(-12)+39+9-8=
b)45+(-9)+(-91)+5=
c)-4i1/2+1/6+(-1/2)+1i1/3=
d)6,25+(-1/4)+(-3/5)+0,75=
e)4/7+(-3/14)+1/14=
f)1/2+(-3/4)+(-5/8)=
g)5i2/3+(-3i4/5)+1/3+(-1/5)=
h)16i4/5+(-4,8)+3i1/5+(-4i1/5)=

prosze rozwiażcie mi to z góry dziekuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T10:14:55+01:00
A)11+(-12)+39+9-8=11-12+48-8=-1+40=39
b)45+(-9)+(-91)+5=45-9-91+5=45-100+5=50-100=-50
c)-4i1/2+1/6+(-1/2)+1i1/3=-5+1/6+1i1/3=-5+1/6+1i2/6=-5+1,5=-3,5
d)6,25+(-1/4)+(-3/5)+0,75=6,25-0,25-0,6+0,75=5,4+0,75=6,15
e)4/7+(-3/14)+1/14=8/14-3/14+1/14=6/14=3/7
f)1/2+(-3/4)+(-5/8)=0,5-0,75-5/8=-2/8-5/8=-7/8
g)5i2/3+(-3i4/5)+1/3+(-1/5)=6-3,8-0,2=6-4=2
h)16i4/5+(-4,8)+3i1/5+(-4i1/5)=20-4,8-4,2=20-9=11
1 1 1
2009-12-12T10:25:06+01:00
A)11+(-12)+39+9-8= 11-12+36+9-8=39

b)45+(-9)+(-91)+5=45-9-91+5=-50

c)-4i1/2+1/6+(-1/2)+1i1/3= -9/2 +1/6 - 1/2 +4/3= -27/6 + 1/6 -3/6 + 8/6=
= -21/6 =-7/2

d)6,25+(-1/4)+(-3/5)+0,75= 6 1/4 - 1/4 - 3/5 +3/4 =6 3/4 - 3/5= 27/4 - 3/5=
= 135/20 - 12/20= 123/20 = 6 3/20

e)4/7+(-3/14)+1/14= 4/7 -3/14 + 1/14= 8/14 -3/14 + 1/14 =6/14 = 3/7

f)1/2+(-3/4)+(-5/8)= 1/2 - 3/4 - 5/8= 4/8 -6/8 -5/8= -7/8

g)5i2/3+(-3i4/5)+1/3+(-1/5)=17/3 -19/5 + 1/3 - 1/5= 85/15 -57/15 + 5/15 -3/15= 30/15=2

h)16i4/5+(-4,8)+3i1/5+(-4i1/5)= 84/5 - 24/5 + 16/5 - 21/5= 55/5=11
1 1 1