Proszę o podanie mi tych informacji z książki pt. ,, W pustyni i w puszczy''.

- określenie czasu,
- miejsce zdarzeń,
- głownych bohaterów,
- ich wygląd, przykłady zachowania, jakie mieli umiejętności, jak uczyli się w szkole, jakimi byli dziećmi dla rodziców <- tu chodzi o bohaterów.
- rośliny, zwierzęta Afryki
- szalak wędrówki Stasia i Nel (jakie miejsca po kolei!)
- wizyta u Mahdiego
- kim Linde

Dałam wszystkie punkty jakie miałam. Proszę o dokładne odpowiedzi :))
Z góry dzięki;)

3

Odpowiedzi

2009-12-12T10:26:21+01:00
1.Czas teraźniejszy (tego do końca ne wiem;p)
2.Chartum, Epilog, Port Said
3.Staś Tarkowski, Nel Rawlison
4.Staś-wysportowany, silny, zwinny i zahartowany, wesoły, towarzyski, bardzo dobrze się uczył, był powstańcem, troszkę zarozumiały i chełpliwy.
Nel-śliczna, wesoła, trochę nieśmiała, wrażliwa i delikatna.
5.Słoń, lew
6.Port Said - Pustynia - Chartum - Omdurman - Dżungla
7. -
8. -
3 2 3
2009-12-12T10:26:39+01:00
1.Czas akcji koniec wieku XIX (1885 r.) podczas powstania Mahdiego przeciw Anglii i Egiptowi.
2.Miejsce akcji : Faszoda, Port Said, Chartum, Medinet, Fajum, Omdurman, Góra Lindiego, wąwóz, baobab, ,,Kraków'' , Kair, Pustynia Libijska, Pustynia Nubijska,Assuan, Suez,Mombasa,El-Gharak,puszcza.
3.Linde to sławny geograf, który uratował Nel dając Stasiowi Chininę.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T10:55:21+01:00
Czas: lata 1884-1885(powstanie mahdiego)

miejsce: Afryka Północno-Wschodnia

bohaterowie:Staś Tarkowski,Nel Rawlinson, Kali, Mea, Idrys, Gebhr, Chamis, pies Saba, słoń King, ojcowie dzieci: panowie Tarkowski i Rawlinson

Staś był polakiem i polskim patriotą. Urodził się w port saidzie. Jego ojcem był polak, a matką francuzka, która zmarła przy narodzinach syna.Był bardzo wysportowany,nieprzeciętnie zdolny, odważny i bardzo odpowiedzialny.
Nel miala osiem lat,jasne włosy, zielonkawe oczy i dużo wdzięku.Jest ukochaną i rozpieszczoną jedynaczką owdowiałego wcześnie pana Rawlinsona.
Henryk Linde-był Szwajcarem, pochodził z Zurychu. Dzięki odziedziczeniu majątku ojca mógł zrealizować marzenie swego życia-podróż do Afryki.

zwierzęta: fenki, węże, słonie, żyrafy, antylopy, bawoły, zebry, papugi, małpy, lwy
roślin nie znalazłem ;(
Etap I: El-Fajum- Chartum
Etap II:Chartum-Omdurman
Etap III:Omdurman -Faszoda
EtapIV:Faszoda-baobab "Kraków"
Etap V: Góra Lindego-kraj Wa-himów
Etap VI: wioska Wa-himów - wybrrzeże Oceanu Indyjskiego
Etap VII: pustynia - Mombasa
3 2 3