Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T10:46:24+01:00
Chodzi chyba o Ernesta Malinowskiego. Według jego projektu zbudowano linię kolejową w Peru (w Andach). Leży na wysokości 4768m n.p.m. Łączy miasto Callao(wybrzeże) z La Oroya (Andy).
1 4 1
2009-12-12T11:10:08+01:00
Pracami nad najwyżej położoną koleją w Peru (wówczas ) kierował Ernest Malinowski , słynny polski inżynier który był emigrantem z okupowanej Polski . Urodzony 5 stycznia 1818 w Wołyniu a zmarł 2 marca 1899 w Limie .
2009-12-12T12:16:08+01:00
Do początku XXI wieku najwyżej położona linia kolejowa znajdowała się w Ameryce Południowej w państwie Peru.
Twórcą był
Ernest Malinowski (1808 - 1899) należy do grona postaci niegdyś sławnych - dziś zapomnianych. Bo któż pamięta, że pomysłodawcą i budowniczym do niedawna najwyżej na świecie położonej linii kolejowej jest ten polski inżynier, który po upadku powstania listopadowego wyemigrował do Francji, gdzie ukończył elitarną Ecole des Ponts et des Chaussees, a następnie w 1852 r. przybył do Peru jako ekspert z dziedziny budownictwa kolejowego.