Pani Kasia ma salon o wymiarach 9m x 4m, a salon pani Zosi jest kwadratem o boku 6cm.
Obie kupiły tę samą wykładzinę.
Która z nich więcej wyda jeżeli 1m² kosztuje 112,50 zł.

Proszę o szybką odp. bo mi się nie chce robić ;)
JEST DUUŻO PUNKTÓW DO ZDOBYCIA !!!

3

Odpowiedzi

2009-12-12T10:40:42+01:00
Pani Kasia ma salon o wymiarach 9m x 4m, a salon pani Zosi jest kwadratem o boku 6m. Obie kupiły tę samą wykładzinę.
Która z nich więcej wyda jeżeli 1m² kosztuje 112,50 zł.

pole salonu pani Kasi = 9m*4m=36m kwadratowych
pole salonu pani Zosi = 6m*6m=36m kwadratowych

36*112,5=36*112,5

wydadzą tyle samo
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T10:42:41+01:00
Pani Kasia
a=9m
b=4 m

P=a×b
P=9×4
P=36 m²

36×112,50 =4050 zł

4050 zł. za wykładzine do swojego salonu zapłaci Pani Kasia

pani Zosia
a=6

P=a²
P=6²
P=36m²

36×112,50 =4050 zł

4050 zł. za wykładzine do swojego salonu zapłaci Pani Zosia

Obie Panie za wykładzinę do swojego salonu zapłacą tyle samo
2 3 2
2009-12-12T10:49:34+01:00
Pani Kasia:
a=4m
b=9m
P=?
P=ab [m*m=m²]
P=4*9
P=36m²

koszt wykładziny:
1m²=112,5zł
36*112,5zł=4050zł

Pani Zosia: 6cm?? (chyba chodziło o metry, ale policzę w cm i metrach:) )
I) cm
a=6cm
P=a² [cm*cm=cm²]
P=6*6
P=36cm²=0,0036 m²

koszt wykładziny:
1m²=112,5zł
0,0036*112,5zł=0,405 zł

II) m
a=6m
P=a² [m*m=m²]
P=6*6
P=36m²

koszt wykładziny:
1m²=112,5zł

36*112,5zł=4050zł

odp: jeżeli Pani Zosia ma salon wielkości 0,0036 m² zapłaci mniej, ale jeżeli jej salon ma pole równe 36m² to zapłacą tyle samo.