Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T10:59:54+01:00
Napisz miejsce i daty bitew z Persami

Issos 333r.p.n.e
Rzeka Gronik 334r.p.n.e
Garganella 331 r.p.n.e

Napisz, jakie państwa wspólłcześnie znajduja się na terytorium imperium Aleksandra Macedonskiego ?

Syria,Turcja,Iran,Irak,Pakistan,Afganistan.Egipt, Liban


dostalem za to zadanie 5 wiec licze ze uznasz za najlepsza odpowiedz :)
1 5 1
2009-12-12T10:59:55+01:00
W 334r. p.n.e. nowy król macedoński wyruszył przeciwko władcy państwa perskiego.Po trzech wielkich zwyciestwach:nad rzeką Granik ( 334r.p.n.e.) , pod Issos ( 333r.p.n.e. ) i pod Gaugamlą ( 331r.p.n.e. ) Aleksander opanował całe terytorium panstwa perskiego i Egipt. PROSZE :))