Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T11:38:09+01:00
Chłopcy w wieku 15 lat mają zapotrzebowanie energetyczne ( w kcal) 3300. Chłopcy w wieku 15 lat dziennie powinni spożywać 480 g produktów zbożowych, 1000 g mleka i produktów mlecznych, 1/2 jajka, 170 g mięsa, wędlin i ryb, 30 g masła, 30 g innych tłuszczy, 650 g ziemniaków, 220 g warzyw i owoców bogate w wit. C, 140 g warzyw bogatych w karoten, 330 g innych warzyw i owoców, 12 g strączkowych suchych, 60 g cukrów i słodyczy.
Jadłospis:
Śniadanie
płatki śniadaniowe, ciemny chleb, masło, dżem
Drugie śniadanie:
kanapki z serkiem, grejpfrut, szklanka kakao
Obiad:
zupa, ziemniaki, surówka, mięso, jabłko, szklanka soku
Podwieczorek:
kawałek ciasta, jogurt
Kolacja:
ciemny chleb, konserwa rybna, gotowane jajko, ogórek konserwowy, masło
75 4 75
2009-12-12T13:51:24+01:00
Śniadanie:
zupa mleczna z płatkami owsianymi,herbata,pieczywo,masło,wędlina,sałata
2śniadanie:
chleb razowy,ser żółty,pomidor,nektar jabłkowy,mandarynka
obiad:
pomidorowa z ryżem,kotlet mielony,ziemniaki,buraki zasmażane lub surówka,kompot
podwieczorek:
budyń z musem truskawkowym,herbata owocowa
kolacja:
twaróg ze szczypirkiem,rogal,masło,dżem(do wyboru),kakao
20 3 20