Ma ktoś może zrobione z ,, pUls Ziemi '' hIstoria klasa. 1 ?
s. 42 ? NotTKE ?. temat : IGRZYSKA OLIMPIJSKIE.
z góry dzieki

Pytania z str. 43
1.jaka była Publiczność w antycznych igrzyskach ?
2.jaka jest publicznosć w wspolczesnych igrzyskach ?
3. Jakie były i są Nagrody .?

Dam naj. jak bedzie notatka i te pytania odrazu :)

2

Odpowiedzi

2009-12-12T11:23:04+01:00
Pierwsze Igrzyska Olimpijskie odbyły się w 776 roku p.n.e. w greckiej Olimpii. Przez ponad 1000 lat odbywały się regularnie co cztery lata. Organizowano je w czerwcu lub lipcu i trwały pięć dni. Upadek Olimpii rozpoczął się w 395 roku n.e., gdy rzymianie nakazali zaprzestać igrzysk. Między V a VIII wiekiem najeźdźcy splądrowali wiele budynków i świątyń. Trzęsienia ziemi, powodzie i obsunięcia gruntu pokryły stanowisko ponad 4m warstwą ziemi. Przez stulecia Olimpia leżała ukryta i zapomniana. Dopiero w 1766 roku odkrył ją Richard Chandler - angielski antykwariusz.
W igrzyskach mogli brać udział tylko męszczyźni.
1.męszczyźni i zmężne kobiety
2.wszyscy
3. kiedyś wieniec oliwny, sława a teraz medale, puchary, pieniądze
Proszę ;]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T11:34:39+01:00
Notatka
Gracy dużą wage przywiązywali do sprawności fizycznej. Z tego powodu często organizowali zawody sportowe. Najwazniejszymi z nich były igrzyska, odbywające się co 4 lata w Olimpii.W zmaganiach mogli uczestniczyc wyłącznie męzczyźni .Do popularnych dyscyplin należał pieciobój , w skład którego wchodziły bieg, rzut oszczepem, rzut dyskiem, skok w dal i zapasy. Nagrody dla zwycięskich zawodników wręczano ostatniego dnia igrzysk. Otrzymaywali oni wieńce z gałązek drzewa oliwnego
, które rosło w świętym gaju Zeusa. Mieszkancy Grecji uważali zwycięzców za bohaterów.Według historyków pierwsze igrzyska olimpijskie odbyły się w 776r.p.n.e.

1.jaka była Publiczność w antycznych igrzyskach ?

Do antycznej publiczności w igrzyskach nalezeli maęzczyźni i niezamężłe kobiety.


2.jaka jest publicznosć w wspolczesnych igrzyskach ?

We współczesnych igrzyskach wszyscy mogą być publicznością.

3. Jakie były i są Nagrody
BYŁY:wieńce z gałązek drzewa oliwnego
TERAZ SA:zlote, srebrne i brązowe medale