Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T12:16:29+01:00
Było to , gdy Scrooge wracał do domu . Kiedy włożył klucz do dziurki , spojrzał na kołatkę i ... zamiast niej zobaczył twarz Marleya. Promieniowało z niej jakieś posępne światło . Gdy tak wpatrywał się w to dziwne zjawisko , kołatka znów stała się kołatką .Wtem wszedł do domu i zaczął powoli wstępować na schody .Rozglądał się lecz nikogo nigdzie nie było. Uspokojony zamknął drzwi w pokoju , zdjął krawat , założysz szlafroki pantofle , po czym usiadł przed kominkiem . Nagle wszystkie dzwonki rozdzwoniły się .Kiedy umilkły , gdzieś głęboko pod podłogą ktoś wlókł ciężkie łańcuchy . Potem widmo weszło do pokoju . Scrooge zbladł na ten widok. Był to Marley w tym samym ubiorze co kiedys . Przedstawił on się i usiadł na prośbę Scrooge'a .. Widmo powiedzialo mu, że trzeba bratać się ze swoimi bliznimi . Jeżeli ktoś tego zaniedba , musi dopełnić po śmierci . Dusza takiego czlowieka skazana jest na wędrówkę . Na koniec widmo zapowiedzialo , że nawiedzą go kolejno trzy duchy . Pierwszy jutrzejszego dnia , kiedy zegar wybije godzinę pierwszą po północy . Drugi nocy następnej , o tej samej porze . Trzeci trzeciej nocy , kiedy umilknie ostatnie uderzenie zegara wybijającego północ. Wtem duch zaczął cofać się tyłem i wyfrunął przez okno .
2009-12-12T15:38:47+01:00
Ebenezer Scrooge był włascicielem kantoru,który przypadł mu w całości po śmierci jego wspólnika - Jakuba Marleya. Scroogr żył bardzo skromnir,gdyż był człowiekem bardzo skapym. Wykorzystywał innych,miał wprawną rękę w wyzyskiwaniu ludzi,jego nie ludzki stosunek do innych świadczy o tym,iż był niedostępny i zły. W momęcie,kiedy Ebenezernie ma juz prawieludzkich uczuć otrzymuje szansę zmiany w swoim życiu.