Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-12T11:52:39+01:00
Na pewno tym,że obecnie można głosować od 18 roku życia i trzeba mieszkać w Polsce,niekoniecznie trzeba być pochodzenia Polskiego.
Natomiast tam trzeba było mieć ojca lub matkę Ateńczyka,dopiero wtedy można było oddać głos.
101 1 101
2009-12-12T12:05:12+01:00
Demokracja ateńska
1. Praw nie miały kobiety, mężczyźni którzy mieli tylko jedno z rodziców z Aten, mężczyźni którzy nie ukończyli 18 lat, niewolnicy, cudzoziemcy.
2. Nie było podziału na partie polityczne.
3. Była to demokracja bezpośrednia.
4. Osoby były wybierane drogą losowania.

Demokracja współczesna
1. Praw nie mają osoby które nie ukończyły 18 lat, przestępcy, obcokrajowcy.
2. Jest podział na partie.
3. Demokracja pośrednia.
4. Organizowane są wybory
59 4 59
2009-12-12T13:59:32+01:00
W starożytności nie mogły głosować kobiety, cudzoziemcy oraz niewolnicy, przestępcy itp.
23 2 23