Prosiłbym o :
1) Wyprowadzenie wzoru na energie kinetyczną (sposobem szkolnym jak najprostszym)
2)Wyprowadzenie wzoru na energię potencjalną ciężkości (sposobem szkolnym jak najprostszym)
3) Wyprowadznie jednostki na energie potencjalną (krótko)
4)Wyprowadzenie jednostki i definicje (najkrótszą) na Watt
5) Definicje dżula

To by było na tyle :D 5 pkt za zadanie :D

2

Odpowiedzi

2009-12-12T12:39:51+01:00
1)na ek jest wzor ni ma nic do wyprowadzania: ek=mV2/2
2)tak samo nie ma nic do wyprowadzenia a wzor to:ep=mgh miedzy tym znak mnozenia jakby co;p
3)ep=m[kg],g[m/s2], h[m]
4)Watt jest jest jednostka mocy pochodzi od szkockiego wynalazcy. p=w/t
p[W],w[J],t[s]
5) jednostka pracy, energii oraz ciepła w układzie SI, oznaczana J.
12 1 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T12:44:46+01:00
1) W = F * s * cos0⁰ = m * a(at²/2 + V₀t)
a = V - V₀/t

Po podstawieniu wyjdzie W = Ek = mV²/2

2) Ep = mgh = W
W = F * s * cosα

F = a*m
a = g
W = m * g * s * cosα

s * cos0⁰ = h

W = mgh = Ep

3) Ep = W
1J = 1kg * 1m/s² * 1m = 1kg * 1m²/s²

4) 1W = 1kg * 1m/s² * 1m / 1s = 1kg * 1m²/s³

5) Jeden dżul to praca wykonana przez siłę o wartości 1 N przy przesunięciu punktu przyłożenia siły o 1 m w kierunku równoległym do kierunku działania siły.
7 4 7