Odpowiedzi

2009-12-12T12:45:41+01:00
Skutki negatywne:
- choroby nowotworowe
- komórki ulegają zachamwaniu
zmiana cech genetycznych komórki
pozytywne:
- leczenie chrorób
- powstanie rentgena
występują w glebie, w wodzie i na całej ziemi a także w promieniowaniu kosmicznym pochodzącym ze słońca i przestrzeni międzygwiezdnej
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T12:49:19+01:00
1. ZASTOSOWANIE W MEDYCYNIE
* diagnoza chorób;
* badanie wpływu leków na organizm
* aparatura rentgenowska
* radioterapia:
* balneologia
* tomografia komputerowa,
* wyjaśnienie szczegółów metabolicznej aktywności komórek,
2. TECHNIKA RADIACYJNA:
* sterylizacja sprzętu medycznego;
* barwienie:
- tkanin,
- szkła,
- sztucznych oraz naturalnych kamieni;
* analiza aktywacyjna,
3. INNE:
* napęd wielu pojazdów:
MILITARNE:
* bomby atomowe, jądrowe, termojądrowe, neutronowe;
* reakcje rozszczepienia jąder pierwiastków promieniotwórczych
21 2 21
2009-12-12T12:55:07+01:00

Szkodliwe działanie na organizmy żywe- to wiemy :)
zastosowanie ,m.in.

- w medycynie ( wykrywanie schorzeń mózgu-diagnostyka przytarczyc oraz kory nadnerczy-onkologia,badanie schorzeń tarczycy ),
-cd. lecznictwo: radioterapia,tomografia komputerowa,
-w przemyśle,
-archeologia-badanie wieku skał i minerałów,
-płyny uszczelniające do samochodów/do produkcji/,
-bomby atomowe, jądrowe, termojądrowe, neutronowe :)
3 3 3