Odpowiedzi

  • izzi
  • Początkujący
2009-12-12T13:03:55+01:00
Drogi po zimie są dziurawe ponieważ woda dostaje się nawet do najmniejszych szczelin w drodze, po czym następuje ochłodzenie temperatury. Woda zamarza i zwiększa swoją objętość.powstaje lód, który "rozsadza" asfalt
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:06:25+01:00
Przez wietrzenie skał. Jest to proces polegający na rozluźnianiu, rozkruszaniu oraz chemicznej przemianie litych skał i przekształcaniu ich w skały luźne. Przebieg wietrzenia zależy głównie od warunków klimatycznych, głównie wysokości i zmian temperatury oraz stosunków wilgotnościowych. Czyli w zimie skały bardziej narażone są na ten proces i drogi po prostu się sypią. xD
14 1 14