Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:19:56+01:00
Oblicz temperaturę powietrza na wysokości 1500m n.p.m.(przyjmując średni gradient termiczny w troposferze)
jeśli na wysokości 200 m n.p.m. temperatura wynosi 8 stopni

200m-8s(stopni)
1500m-x

x=60stopni
(obliczałam proporcjami na kartce sobie.A wiadome że im wyżej tym zimniej.)
8 stopni-60stopni=-52stopnie

Odp:Temperatura powietrzana wysokości 1500. n.p.m. wynosi -52s

nie wiem co to znaczy to w nawiasie ale mam nadzieje że chociaż troche pomogłam...
2 5 2
2009-12-12T13:19:48+01:00
Temperatura spada średnio o - 0,6⁰C na każde 100 m

1500m - 200 m = 1300 m
1300m : 100 = 13
13 * (-0,6⁰) = - 7,8⁰

8⁰C - 7,8⁰C = 0,2⁰C

Odp. Na wysokości 1500 m n.p.m. jest temperatura 0,2⁰C
2 3 2