Uzupełnij słownie zapisy przebiegu reakcji chemicznych.
Zadanie 44. ze strony 28. Podr. Chemia nowej ery.

a) wapń + ............. ---------> tlenek wapnia

Typ reakcji chemicznej : ............

b) tlenek wodoru ---------> ...........+............

Typ reakcji chemicznej : ............

c) cynk + tlen -------> ............

Typ reakcji chemicznej : ............

Proszę o szybką odp. ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:21:03+01:00
A) wapń + tlen -> tlenke wapnia
typ - reakcja syntezy
b) tlenek wodoru -> tlen + wodór
reakcja analizy
c) cynk + tlen -> tlenek cynku
reakcja syntezy
2009-12-12T13:22:41+01:00
A) tlen
Typ: syntezy
b)tlen + wodór
typ: analizy
c) tlenek cynku
typ: syntezy

chyba tak to powinno być^^
2009-12-12T13:41:34+01:00
A) 2 Ca + O₂ → 2 CaO
Typ reakcji chemicznej : synteza

b) 2 H₂O → O₂ + 2 H₂ ^
Typ reakcji chemicznej : rozpad

c) 2 Zn + O₂ → 2 ZnO
Typ reakcji chemicznej : synteza
1 2 1