Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:27:15+01:00
Cechy malarstwa renesansowego i średniowiecznego. Najlepiej żeby było wykonane od myślników i opisane.

- głównym motywem malarstwa średniowiecznego była śmierć - chcieli się z nią oswoić
- obrazy głównie przedstawiały postacie biblijne a szczególnie Sąd Ostateczny
- zainteresowanie człowiekiem i otaczającym go światem
- dominacja tematów świeckich
- trójwymiarowość i perspektywa
- realizm w przedstawianiu świata i człowieka
- dominacja tematów świeckich
- wykorzystanie światła i półcieni w oddaniu nastroju obrazu
- różnorodna skala barw, cieni i odcieni
9 3 9
2009-12-12T13:37:23+01:00
Malarstwo średniowiecza dzielimy na:
- ścienne (np. freski)
-tablicowe (na desce np. ikony)
-miniaturowe (na pergaminie)
-witrażowe (na szkle).

Malarstwo i rzeźba średniowiecza miały przede wszystkim opowiadać o Bogu i świętych.
8 2 8