Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:26:05+01:00
W ogólnych zarysach zęby mleczne przypominają kształtem zęby stałe. Istnieją jednak ogólne i szczególne cechy różniące je.

* Przy szyjce zębów mlecznych znajduje się wałeczek szkliwa otaczający koronę, zwany obręczą zęba (cingulum dentis).
* Korzenie zębów mlecznych są mniejsze i cieńsze niż korzenie zębów stałych, lecz w trzonowcach mlecznych są one szerzej rozstawione.
* Krzywizna korzenia w zębach mlecznych uwidacznia się w stopniu nieznacznym.
* Zęby mleczne w okresie poprzedzającym ich wypadnięcie są rozchwiane. Jest to ruchomość fizjologiczna, występująca na tle resorpcji korzeni. Podobna ruchomość zębów stałych jest objawem patologicznym.
3 2 3
2009-12-12T13:32:40+01:00
1. Przy szyjce zębów mlecznych umieszczony jest wałeczek szkliwa, który otacza koronę tzw. obręczą zęba.
2. W mlecznych zębach krzywizna korzenia staje się widoczna w małym stopniu.
3. Zęby mleczne w okresie poprzedzającym ich wypadnięcie są rozchwiane. Jest to ruchomość fizjologiczna. objawem patologicznym jest podobna ruchomość zębów stałych.
4. Korzenie mlecznych zębów są znacznie mniejsze oraz cieńsze, w odróżnieniu od korzeni zębów stałych, jednak w trzonowcach mlecznych są szerzej rozstawione.
3 2 3