Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:39:38+01:00
1. złamanie- należy usztywnić złamaną kończynę
2. krwotok- należy zastosować opaskę uciskową
3. utrata przytomności- należy sprawdzić czy dana osoba oddycha i czy puls jest wyczuwalny, jeżeli nie to należy rozpoczęć akcję reanimacyjną, a jeżeli tak to należy ułożyć osobę w pozycji bezpiecznej bocznej.
4.oparzenia- należy jak najszybciej schłodzić miejsce oparzenia, pozbyć się ubrania, które może mieć styczność z raną(rozcinamy je), w trakcie schładzania należy usunąć wszelką biżuterie; po zakończeniu schładzania należy założyć jałowy opatrunek, unieruchomić kończynę i w miarę możliwości unieść ją.
2009-12-12T14:45:21+01:00
Pierwsza pomoc przy utracie przytomności:
Ogólne zasady postępowania z nieprzytomnym
1. Ocena sytuacji
2. Ocena bezpieczeństwa własnego i poszkodowanego
3. Sprawdzenie, czy poszkodowany jest przytomny
4. Sprawdzenie, czy poszkodowany oddycha
5. Udrożnienie jego dróg oddechowych
6. Dokładne zbadanie poszkodowanego
7. Zaopatrzenie stwierdzonych obrażeń
8. Ułożenie poszkodowanego w pozycji bocznej ustalonej
9. Wezwanie służb ratunkowych

Podczas udzielania pomocy nie wolno: podawać nie do picia, ruszać, pozostawać bez dalszej opieki


Pierwsza pomoc przy krwotokach:
1. Ocena sytuacji
2. Zapewnic bezpieczeństwo sobie i poszkodowanemu ( rękawiczki ochronne )
3. Ocenic stan ogólny poszkodowanego ( przytomnośc, oddychanie )
4. Wezwac pomoc specjalistyczną
5. Ułożyc poszkodowanego w odpowiedniej pozycji ( leżąca, półleżąca )
6. Odsłonic uszkodzoną okolicę
7. Wstępnie zatamowac krwawienie przez:
- uniesienie uszkodzonej kończyny ponad poziom serca
- zastosowanie ucisku miejsca krwawienia lub ucisku naczynia do kości
- wykonanie zgięcia w stawach: biodrowym, kolanowym, łokciowym
1 5 1
  • 007
  • Początkujący
2009-12-12T16:28:23+01:00
Przy złamaniu usztywniamy nogę, kawałkiem deski i rajstopami-co jest pod ręką.
Krwotok- zawiązujemy mocno.
utrata przyt.-poklepać po tważy,spytaś cię ,,Co ci jest", zobaczeć czy oddycha nastawiając się twarzą do ofiary, lub lusterkiem.
Szybko wezwać pomoc