Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:41:00+01:00
Alendarz, którym się dziś posługujemy, ma rzymski rodowód. Juliusz Cezar i Marek Antoniusz w czasie swoich „kadencji” włożyli wiele trudu w ulepszenie go.

Po śmierci Juliusza Cezara, w 44 r. p.n.e., Marek Antoniusz wpadł na pomysł, żeby uhonorować zmarłego władcę i jego imieniem nazwać siódmy dziś (rok rzymski liczył dawniej 10 miesięcy) miesiąc roku. W ten sposób powstał łaciński Julius, francuski Juillet i angielski July, czyli po prostu lipiec (u nas nazwa ta pochodzi od kwitnących latem lip). W 8 r. p.n.e. rzymski Senat zdecydował, żeby kolejny miesiąc nazwać imieniem cesarza Oktawiana Augusta (ang. – August, fr. – Aout). A ponieważ Senat uznał Augusta za równego Cezarowi, żeby nie był pokrzywdzony – dodano do „jego” miesiąca jeden dzień, aby było ich również 31. Żeby zachować porządek, luty skrócono o jeden dzień i zostało ich 28.
2009-12-12T13:42:38+01:00
Http://www.focus.pl/cywilizacja/zobacz/publikacje/dlaczego-lipiec-i-sierpien-maja-po-31-dni/nc/1/

tutaj znajduje się rozwiązanie na twoje zadanie nie mogłam go skopiować więc przesłałam ci link do niego mam nadzieje że pujdzie odczytać