Przedstaw podana liczbę: 13 i 12/13 za pomocą sumy dwóch liczb (czterema sposobami ).
____________________________________________

rozwiąż . :

a + 2,3 = 1 i 1/4

b- 6 i 1/2 = -7

x- 2/5 = 0,4 +1 do poegi 2 .
____________________________________________
Ułóż rownanie . rozwiaz . sprawdz .
a) Jaka liczbę trzeba dodać do -2,7 aby otrzymać 9. ?
b)od jakiej liczby trzeba odjąć sumę liczb -6 i - 7/8 aby otrzymać 2. ?
c) Do liczby -16,2 dodano pewna liczbę i otrzymano 7 i 1/4 jaka to liczba. ?
_________________________________________________
Codziennie moja waga zmienia się o (-25) dag . Po ilu dniach schudnę o 10 kg . ?
_________________________________________________
Dana liczbę zapisz w postaci iloczynu trzech liczb z której co najmniej dwie są ujemne
24 =
4/30=
-16=
-5/18=
Dana liczbę zapisz dwoma sposobami w postaci iloczynu dwoch liczb z których jedna jest ujemna
5 =
-6 =
2 i 1/2 =
-3 i 2/3 =

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:53:44+01:00
A + 2,3 = 1,25
a= 1,25-2,3
a= -1.05

b - 6,5 = -7
b = -7 + 6,5
b = -0.5


1 do poegi 2 .= 1
x- 2/5 = 0,4 +1 do poegi 2 .
x - 0,4 = 1,04
x = 1,04 +0.4
x = 1,44

a) Jaka liczbę trzeba dodać do -2,7 aby otrzymać 9. ?
-2,7 +x= 9
x = 9 +2,7
x = 11,7
SPR: -2,7 + 11,7= 9

b)od jakiej liczby trzeba odjąć sumę liczb -6 i - 7/8 aby otrzymać 2. ?
x - (-6+ (-0,875)) = 2
x- (-6,875) = 2
x + 6,875 = 2
x = 2 - 6,875
x = - 4,875
SPR: - 4,875- (-6+ (-0,875)) = - 4,875 + 6,875 = 2


c) Do liczby -16,2 dodano pewna liczbę i otrzymano 7 i 1/4 jaka to liczba. ?
-6,2 + x = 7,25
x = 7,25+6,2
x= 13,45
SPR: -6,2 +13,45 = 7,25


Dana liczbę zapisz dwoma sposobami w postaci iloczynu dwoch liczb z których jedna jest ujemna
5 = -1 *5 lub -5*1
-6 = -2*3 lub -1*6
2,5 = -1*2,5 lub 2,5 * -1
-3 i 2/3 = -3 i 2/3 *1 lub 3 i 2/3 *-1

Dana liczbę zapisz w postaci iloczynu trzech liczb z której co najmniej dwie są ujemne
24 = -2*-2*6
4/30= -2/6* - 2/5 * 1
-16= - 2* -2 * -4
-5/18= - 5/3 * -1/6 * -1
1 1 1
2009-12-12T13:56:28+01:00
2.
a+2,3=1 i 1/4 (zamieniasz na ułamki dziesiętne)
a+2,3=1,25
a= -2,3+1,25
a= -1,05

b-6i 1/2= -7
b-6,5= -7
b= -7+6,5
b= -0,5

x- 2/5=0,4 + 1²
x-2/5=1,4
x=1,4+2/5
x=1,8
3.
x+(-2,7)=9
x-2,7=9 czyli x=9+2,7 x=11,7

x-[-6+(-7/8)]=2 x-(-6 i 7/8)=2 x+6i7/8=2
x=2- 6 i 7/8 x=4 i 7/8

-16,2+x=7 i 1/4
-16,2+x=7,25
x=7,25+16,2 x=23,45
4.
25 dag=0,25 kg więc 10 kg/0,25 kg= 40 dni
5.
24= -3*(-4)*2
4/30= (-2/5)*(-2/6)*1
-16=-2*(-4)*(-2)
- 5/18= (-5/3)*(-1/6)*1
1 5 1
2009-12-12T14:17:45+01:00
1+12 i 12/13
13+ 12/13
10+ 3 i 12/13
11 i 2/13+ 2 i 10/13
____________________________________________
a=2 i 3/10 -1 i 1/4
a= 2 i 12/40 - 1 i 10/40
a=1 i 2/40 ,
a =1 i 1/20

b= - 7+6 i 1/2
b= - 1/2

c=0,4+1 x 1+2/5
c=1,4+2/5
c=1i 4/10+4/10
c=1 i 8/10
____________________________________________
a)9 -(- 2,7)= 9+2,7=11,7
b)-6+ - 7/8 -2=-6 i 7/8 -2= - 4 i 7/8
c) - 16,2+7,25=-8,95
_________________________________________________
10:(-25)=4
Schudnę 10 kg po 4 dniach.
_________________________________________________
2 4 2