Zad 1)
wstęp do kawiarni internetowej kosztuje 2zł a za każdą spędzoną godzinę przed komputerem należy zapłacić 0,75zł. Ile maksymalnie godzin możesz korzystać z komputera jeśli masz 10zł.?

Zad2)

tata ani z klasy I c jest cukiernikiem. W tłusty czwartek Ania przyniosła do klasy wielkie pudło z pączkami. antek zjadł ¹/₁₀ wszystkich pączków. Wiesiek i Kazik też okazali się żarłokami - każdy z nich zjadł o 2 pączki mniej niż Antek. Sześciu uczniów zjadło po 3, a Ania i jej dwie koleżanki po 2 pączki. Reszta uczniów, czyli połowa obecnych , zjadła po jednym pączku. Gdy wychowawca zjadł czwartego pączka, w pudle zostało jeszcze ¼ wszystkich pączków. Ile pączków zjedli uczniowie Ic .?

Proszę o odpowiedź .!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:42:00+01:00
1) 10zł - 2zł= 8zł
8zł/0,75 = 10,6...
Maksymalnie możesz korzystać 10 godzin z komputera.
2009-12-12T13:58:45+01:00
1.
10-2=8
8/0,75= 10.6
MAksymalnie moze korzystac 10h