Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:45:17+01:00
35%*195zł= 0,35*195=68,25
195+68,25=263,25

2009-12-12T13:48:46+01:00
A) 35%/100% * 195=68,25
195+68,25=263,25zł -> przed obniżką
b)70%/100%*36=25,20
36,00+25,20=41,2zł-> przed obniżką
2009-12-12T13:49:12+01:00
A)
195zl=65% starej ceny

195 - 65[%]
x - 100 [%]

65x=195*100
65x=19500 /:65
x=300[zl]
Aparat przed obnizka kosztowal 300 zl

b)36zl=30% starej ceny

36 - 30[%]
x - 100[%]

30x=36*100
30x=3600 /:30
x=120[zl]

Ksiazka przed obnizka kosztowala 120 zl.