Odpowiedzi

  • mizu
  • Rozwiązujący
2009-12-12T13:49:37+01:00
Do pierwotniaków zaliczamy organizmy jednokomórkowe,cudzożywne protisty, które mają zdolnośc do ruchu. Nie widoczne gołym okiem. Np. pantofelek.
13 4 13
2009-12-12T13:50:48+01:00
- mają jądro komórkowe
- sa jednokomórkowe
- są to organizmy cudzożywne
- wykazują zdolność do ruchu
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:54:37+01:00
Do pierwotniaków zaliczamy organizmy jednokomórkowe, cudzożywne, które mają zdolność ruchu. Typowym przedstawicielem tej grupy jest pantofelek. Wśród pierwotniaków występują organizmy, które powodują choroby. Jednym z nich jest Zarodziec Malaryczny, wywołujący malarię. Innymi pierwotniakami wywołującymi choroby są np. : Rzęsistek pochwowy, Świdrowiec Gambijski oraz Toksoplazma.
11 3 11