Prostokątna sala lekcyjna ma "z" metrów szerokości i "t" metrów długości. Drzwi wejściowe sali mają szerokość 90m cm. Ile metrów listwy podłogowej "L" należy przybić w tej sali? Przyjmująć za dane wielkości "L" i "t". wyznacz "z"

2

Odpowiedzi

2009-12-12T14:35:27+01:00
Z [m] - szerokość
t [m]- długość
drzwi - 90 [cm] = 0,9 [m]
L [m] - listwy

2z + 2t - 0,9 = L
z + t - 0,45 = 0,5L
z = 0,5L + 0,45 - t
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:46:59+01:00
Z - szerokość klasy
t - długość klasy
L - długość listwy
szerokość drzwi = 0,9m

L = 2 * z + 2 * t - 0,9 / :2
L/2 = z + t - 0,45
z = L/2 - t + 0,45

Odp. Należy przybić 2z + 2t - 0,9m listwy
1 5 1