Odpowiedzi

2009-12-12T13:56:35+01:00
Czas słoneczny oblicza się dodajac lub odejmując 4 minuty z każdym południkiem, a czas urzędowy zmienia się co godzinę z każdą strefą czasową.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T13:57:51+01:00
Czas słoneczny oblicza się poprzez różnicę bądź sumę dł. geograficznych, i póżniej to się mnoży przez 4 minuty (bo to1 stopnień), czas urzędowy to poprostu ustalony przez dany kraj strefa czasowa, by całe państwo miało ten sam czas... choc znajduje się w kilku strefach czaowych. (np. rosja przyjmuje czas moskiewski dla całego kraju.)
2009-12-12T14:01:37+01:00
Czasu urzędowego nie można obliczyć. Trzeba sobie rozrysować. Ja mam taką mapke w atlasie. a czs słoneczny np. tak mamy Warszawę i Madras czyli 21e+99W=120
120*4minuty=8h
10h-8h=2h