1.Ustal dwie niewiadome i zapisz równania.

a)Na seans filmowy przyszli dorośli i dzieci , razem 220 widzów .
b)Ala jest o 7 lat starsza od krzyśka .
c)Za 4 butelki i 8 rogali zapłacono 6 zł.
d)Ołowek kosztuje 1 zł. , a długopis 2 zł. Za kilka ołówków i kilka długopisów zapłacono 15 zł.

2.Ustal odpowiednie układy równań.
a) Gdy do 20% liczby a dodamy liczbę b otrzymamy 13. Gdy do liczby a dodamy 20% liczby b otrzymamy 17

b) liczba x jest o 30% większa od liczby y . Liczba x jest o 30% większa od liczby y . Liczba o 5 większa od y jest o 2 mniejsza od x .

c)Liczba o 20% większa od x jest o 20% mniejsza od y . Liczba 2 razy większa od x jest o 5 większa od y .

d) Suma liczby o 5% większej od x i liczby o 5% mniejszej od y jest równa 285 . Sumy liczby o 10% większej od y jest równa 310.


To by było na tyle . Z góry dzięki za rozwiązanie ...... narka

3

Odpowiedzi

2009-12-12T14:03:21+01:00
1.a) x- dzieci, y- dorośli
x+y=220
b) a- wiek Ali k- wiek Krzyśka
a=k+7
c)b- cena butelki r-cena rogala
4b + 8r = 6zl
d)o- ilość ołówków d- ilość długopisu
o+d =15 zl

2. a)
20%a + b =13
a+ 20%b = 17
b)
x = 130%y
5+y=x-2
c)
120%x = 80%y
2x = 5+y

  • Użytkownik Zadane
2009-12-12T14:05:21+01:00
A. x-liczna dorosłych
y -liczba dzieci
200-ilosc wszystkich osob
x+y=200

b. x -lata krzysia
x+7 -lata ali
x=x+7
c. x ilosc rogali
y liczba butelek
6- koszt towarow
x+y=6

d 15zł-ilosc pieniedzy
x-ilosc ołowków
y-ilosc długopisów



Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-12T14:13:30+01:00
1.

a) x- ilość osób dorosłych
y - ilość dzieci

x+y = 220

b) A- Wiek Ali
K - wiek Krzysia

K+7=A

c) B-koszt butelki
R-koszt rogali

4B+8R=6zł

d) 0 - Ilość ołówków
d - ilość długopisów

1zł*o+2zł*d=15zł

2.
a)

20%a + b =13
a+ 20%b = 17

b)

x = 130%y
5+y=x-2

c)

120%x = 80%y
2x = 5+y







1 5 1